Tabăra de lectură READ

Proiectul Tabăra de lectură READ și-a atins scopul de a dezvolta abilități de lectură și de gestionare a timpului liber în rândul a 60 de adolescenți, prin intermediul unor ateliere desfășurate în aer liber. Astfel în perioada iulie-august 2022 a fost organizată tabăra READ. Anterior demarării activităților s-a desfășurat etapa de promovare – prin utilizarea a 10 afișe publicitare, care au fost expuse în apropierea unităților de învățământ din județ. Tot în această perioadă s-a identificat și furnizorul serviciilor de consiliere psihologică. În cadrul acesteia adolescenții au primit sarcini precum administrarea resurselor în vederea asigurății hranei necesare – pe parcursul atelierelor, organizarea spațiului pentru lectura propriu-zisă, cât și organizarea spațiului de campare.

În vederea cazării au fost achiziționate corturi și saltele de yoga-  ca metoda inedită de promovare a unui stil de viața minimalist. De asemenea au fost achiziționate echipamente pentru pregătirea hranei, materiale consumabile necesare activităților și cărți pentru lectură. Au fost selectate cărți pentru a lărgi orizontul de cunoaștere al participanților, cu scopul de a evalua și decide mult mai ușor în ceea ce privește situațiile provocatoare din viața de zi cu zi, precum și modalitățile optime de a face față presiunii grupului de prieteni.

În cadrul atelierelor psihologul a discutat cu participanții despre situațiile de criză din familie și de la școală, despre modalități de comunicare, precum și despre evoluția creierului uman ca urmare a activității de lectură, prevenția anumitor patologii  – ca urmare a unui program constant de lectură. Participanții s-au arătat interesați, au adresat întrebări referitoare la comunicarea cu familia și la strategii eficiente de a susține punctul de vedere în cadrul grupului de prieteni. Prin intermediul unui joc de rol – folosind un ghiozdan cu rechizite – adolescenții au fost invitați să se întoarcă în timp, la prima zi de școală. Lucrând în echipe au încercat să-și imagineze cum arată prima zi de școală a unui elev – prietenii noi, etichetări, bullying, empatie. La finalul jocului participanții s-au arătat surprinși de cât de ușor poți ajunge victima unor fapte de bullying.

Voluntarii asociației au facilitat desfășurarea unor activități nonformale – tresure hunt și jocuri de echipă – în vederea creșterii coeziunii de grup. Drept urmare a acestor activități participanții au legat prietenii, au schimbat date de contact, și-au oferit sfaturi referitoare la debutul de nou an școlar.

În etapa de diseminare au fost distribuite 100 de flyere – în parcul municipal Bistrița – pentru a face cunoscută activitatea din cadrul taberei, impresiile participanților precum și imagini surprinse din timpul atelierelor.

Proiectul a beneficiat de cofinanțare de la bugetul județului Bistrița-Năsăud în valoare de 6021 lei.

Distribuie